تاریخ انتشار: شنبه 1401/05/08 - 18:56
کد خبر: 439683

سی و نهمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت(بخش چهارم)؛

بیانیه پایانی نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت/ حرکت جالب اعضای دفتر تحیکم وحدت در حسینیه جماران

بیانیه پایانی نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت/ حرکت جالب اعضای دفتر تحیکم وحدت در حسینیه جماران

امروز ما اعضای اتحادیه‌ی دفتر تحکیم وحدت که در انقلابی‌ترین و پویاترین روزهای خود هستیم؛ دوباره به جماران آمدیم تا در پایان سی و نهمین نشست پایان دوره خود ضمن تجدید بیعت با بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بار دیگر آرمان‌های خود را مرور و یادآوری کنیم.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سی و نهمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت از ۲ تا ۶ مرداد ماه با شعار ساختار مردم سالار و تحول پایدار به پایان رسید. در پایان این نشست دفتر تحکیم وحدت با یک بیانیه ای به پایان رساند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آنچه دفتر تحکیم وحدت در چندسال اخیر در کنار مسائل مبنایی گوناگون به آن عنایت ویژه‌تری داشته و در راستای آن اقدامات جدی انجام داده است مبحث مردم‌سالاری دینی است، که در بازخوانی گفتار و نگاه امامین انقلاب بسیار با آن مواجه خواهیم شد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحمت و محبت و لطف بر مردم جامعه را به قلبت بفهمان(به طورى که آن را دریافت کند، نه این که در حد یک تصور ذهنى بماند) و براى آنان درنده‌اى خونخوار مباش که خوردن آنان را غنیمت بشمارى؛ زیرا مردم بر دو صنف اند: یا برادر دینى تو هستند، یا نظیر تو در خلقت لغزش ها از آنان سر مى‌زند و خطاها بر آنان روى مى آورد و از روى عمد یا خطا دچار تجاوز مى گردند. مردم را از بخشش و چشم پوشى هاى خود آن چنان بهره‌ور ساز که دوست دارى مثل آن را خدا براى تو عطا فرماید؛ زیرا مقام تو بالاتر از آن مردم است و مقام زمامدار تو بالاتر از تو و خداوند فوق زمامدار توست.

«نهج البلاغه؛ نامه آیین حکمرانی علوی خطاب به مالک اشتر»

چهل و اندی سال پیش چنین جمعی از دانشجویان در جماران خدمت امام رسیدند و ایشان یک جمله‌ی ماندگار خطاب به دانشجویان فرمودند: «بروید تحکیم وحدت کنید.»  پس از آن دانشجویان انقلابی و دغدغه مند این فرمان امام را لبیک گفتند و اتحادیه‌ای به همین نام تشکیل دادند که در طی این سال‌ها با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده است و روزهای تاریکی را پشت سر گذاشته، حتی روزهای تلخی که قدرت در دست جریان مقابل آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، قرار داشت؛ اما با مجاهدت‌های بسیار دانشجویان دلسوز، این فضای غبارآلود از میان رفت و در دوره‌ی کنونی تحکیم و تحکیمیان از انقلابی‌ترین و فعال‌ترین عناصر جنبش دانشجویی و حتی جامعه به شمار می‌روند.

امروز ما اعضای اتحادیه‌ی دفتر تحکیم وحدت که در انقلابی‌ترین و پویاترین روزهای خود هستیم؛ دوباره به جماران آمدیم تا در پایان سی و نهمین نشست پایان دوره خود ضمن تجدید بیعت با بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بار دیگر آرمان‌های خود را مرور و یادآوری کنیم.

مسئله اول مردم‌سالاری دینی

آنچه دفتر تحکیم وحدت در چندسال اخیر در کنار مسائل مبنایی گوناگون به آن عنایت ویژه‌تری داشته و در راستای آن اقدامات جدی انجام داده است مبحث مردم‌سالاری دینی است، که در بازخوانی گفتار و نگاه امامین انقلاب بسیار با آن مواجه خواهیم شد.

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام در این رابطه میفرمایند: «ولایت و حکومت پا نمی گیرد و استقامت و دوام نمی‌آورد مگر به پایداری و پشتیبانی مردم از آن» در طول تاریخ متفکران مسلمان بسیاری بودند که در رابطه با حکومت و حکمرانی اسلامی نظریات متعددی ارائه کرده‌اند اما امام خمینی(ره) همان نخستین فردی بودند که به عمق اهمیت مردم و مشارکتشان در یک نظام اسلامی پی بردند و حکومتی را بر همین اساس پایه‌ریزی و بنیان کردند. مردم‌سالاری دینی همان مدلِ کاملِ ارائه شده‌ای است که هیچ نظریه‌ی همانندی ندارد و پیاده‌سازی آن در ابعاد و عرصه‌های گوناگون سبب ایجاد آن جامعه ی آرمانیِ تفکر اندیشمندان انقلاب اسلامی، خواهد شد.

و  ما امروز در این زمان و مکان مجدداً پیمان می‌بندیم که در راستای پیاده‌سازی کامل تفکر مردم‌سالاری دینی در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تا آنجایی که جامعه‌مان به جامعه‌ای مردم‌سالار بدل نگشته است دست از این مطالبه بر نداریم و در تکمیل آن در راستای تبیین گفتمانِ غنیِ مردم‌سالاری دینی گام برداریم.

مسئله دوم دفاع از مستضعفین جهان

بر هر مسلمانی واجب است که به دفاع از حقوق مستضعفین عالم برخیزد، این مسئله واجب عینی و بر دوش یکایک ماست و علی القاعده جنبش دانشجویی و ما به عنوان فعالین این عرصه از این قائده مستثنی نیستیم از همین رو پیمان می‌بندیم که در دفاع از مستضعفین و مظلومین دست نکشیده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top